GREEN SCREEN GRINGO

KUNDURA SİNEMA İLE KARANTİNA’YA KISA BİR ARA

Pek çok film festivalinden ödülle dönen Douwe Dijkstra imzalı Green Screen Gringo (2016), devlet başkanı Dilma Rousseff’in adının yolsuzluk olaylarıyla anılmasıyla siyasi atmosferi çalkantılı hâle gelen Brezilya’da, kamerasını São Paulo sokaklarının keşmekeşine doğrultuyor. Ülkenin siyasal gerilimini sokaktaki insanlara odaklanarak anlamaya çalışan film, deneysel bir üslup benimsiyor. Filmin alamet-i farikası diyebileceğimiz yeşil ekranı taşıyan set görevlisinin görünürlüğü, gerçekliği doğrudan yansıttığına inanılan belgesellerin de bir film ekibi tarafından filtrelenmiş bir gerçeklik olduğunu seyirciye sürekli hatırlatıyor. Ayrıca, görüntüde oynadığı oyunlarla insanları farklı toplumsal bağlamlara yerleştiren Green Screen Gringo, giysilerden mekânlara, üretilmiş pek çok nesnenin insanlar üzerine düşüncelerimizdeki belirleyiciliğini, Guy Debord’un “Gösteri, şeylerin üretiminin sadık yansıması ve üreticilerin aslına bağlı olmayan nesneleştirilmesidir.” sözlerini hatırlatırcasına, sorgulatıyor.

Alper Yıldırım (www.altyazi.net)

Filmin orjinaline göz atmak için tıklayın!